Tuesday, November 19, 2013

day 4..pt2: the peak..madame tussaud & ladies market

entri day 4 pt1...

dari admiralty stn kami naik tren ke Central stn exit J2 untuk ke muzium lilin aka madame tussaud..memang la kat i-city shah alam pon dah ada wax museum ni..tapi ak tak pasti einstein ada ke x...tu yang gigih jugak singgah sini nak jumpa datuk angkat aku ni..hihi sesudah exit J2, naik tangga ke ground level, belok kanan ke chater garden,terus jalan melintasi garden tu, nampak bank of china tower kanan, terus lagi melintasi traffic light & akan ada signage ke the peak tram...so follow je la sign tu confirm tak sesat..lagi pon boleh nmpak orang berpusu-pusu nak ke situ...

dah sampai sana terkejut beruk...panjang gila orang tengah beratur nak naik tram..cam ular je barisan berpusing-pusing..semua pon ada tiket sudaa..tu yang aku pelik tu..ingat dah beli tiket tak payah nak beratur dah..hampeh..so gigih la pergi join beratur jugak..

kenapa ada pic ni?motif?haha nak amik sign board ke helena may building sebenarnyer...sape Helena May ni?dia ni wife governor HK dolu2 nama Henry May..dia macam pejuang wanita & remaja HK..so kat building tu diorang buat pelbagai aktiviti la..nak tau lebih gugel sendiri..ada cerita lucu yang berlaku di building helena may ni..tapi aku malas nak story...nak tahu jugak? jom lepak minum kopi kita sembang..hehe yang penting sebuah kenangan telah terukir disitu;p

finally..dapat naik tram untuk sampai ke madame tussaud..selepas hampir 2 jam beratur...fuhh

bun @ madame tussaud HK..sengih sakan ko yer...tak nak kalah tu dengan obama..hihi..dah masuk..memang banyak la patung lilin nyer dari selebriti HK,hollywood,jaguh sukan,orang politik, kerabat raja,watak superhero..macam-macam la..ak tak kira la pulak ada berapa ketul semua tapi yang pasti memang 3 jam jugak la aku lepak dalam ni...semua pic pon nak amik..memang real sangat dan katanyer memang ikut size & ketinggian sebenar..kagum kejap..so kat sini aku just letak yang mana aku rasa nak letak...

ni ke madame tussaud?

ke dia ni?haha kompius sudaa..muka macam tak sama..mungkin pic masa muda dan tua kot..haha

datuk angkat aku yang tersayang...

favorite band aku..the beatles.. ohsemm..terbaek sepanjang zaman!

pak cik picasso..maintain ensem

ok yang ni tak leh blah...yao ming (2.29m) vs bun (1.5m?)...perbezaan ketara disitu..hahaha

abg mikael..

tapaktanganku @ madame tussaud HK...checked!..nak letak tapakakiku tak sopan pulak...so ganti la tapaktanganku..okeh;p

abg teh lipton aka wolverine pon ada jugak uolls.

bun vs hulk

ni yang hampir tak perasan kewujudan nyer...masa keluar baru sedar ada bruce lee kat sini..haha
next:Ladies market (Mongkok stn exit D3)


ni masa jalan nak ke Ladies market...jumpa kedai izzue islam..ye ke?tak tau la kalau diam-diam je si izzue ni bukak kedai kat HK ni..masa ni baru nak hujan..so aku tak de snap pon pic ladies market tu..takde yang best pon kat situ...cam petaling street je..tapi harga memang tahap membunuh..mahal nak mampos..tapi kalau pandai nego boleh murah kot.aku memang takde hajat nak shopping bagai pon, tambahan pulak rata-rata penjual muka dah macam gangster..so aku windows je la..

lagi pun banyak tempat lagi nak singgah..malas nak pikul beban sangat..dah penat seharian menapak mengukur jalan di HK ni, masa untuk balik rehat sudaa...sebab esok ada acara terpenting & terutama..jeng..jeng...jeng..Disneyland..aku datang!!!
.
.
.
till then..
xoxo.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...